Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van elshennie - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van elshennie - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: webmaster

10 Oktober 2011 | Nederland, Deventer

In oktober 2011 hebben we een reis naar Namibië en Botswana geboekt. Het aftellen is nu echt begonnen, want binnen twee maanden gaan we die kant op. We kunnen niet wachten!
We gaan samen een rondreis van ruim 4000 kilometer maken met een 4WD camper. Aan groepsreizen doen we niet, dus we gaan samen deze twee landen in zuidelijk Afrika verkennen. Dat schijnt prima te kunnen, dus we zullen zien.
We beginnen in Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Na het eerste nachtje in een B&B daar, rijden we naar het zuiden om de beroemde zandduinen rond Sossusvlei te bekijken. Vervolgens gaat het noordwaarts langs de kust naar Swakopmund en de pelsrobbenkolonie van Cape Cross. Daarna kamperen we drie nachten in een bush camp in Damaraland. En dan door naar één van de hoogtepunten van onze reis, het Etosha NP. Ongetwijfeld gaan we daar veel dieren spotten. We trekken van west naar oost door het park in 5 dagen.
Dan gaan we naar het noorden, naar Rundu, vlak aan de grens met Angola. Daarna oostwaarts door de Caprivistrip. En aangezien het daar een stuk groener (en natter) is, moeten we daar braaf malariatabletten gaan slikken. Door naar de grens met Botswana en dan een paar nachten logeren in Kasane. Vanuit Kasane gaan we zeker Chobe NP bezoeken en de Victoria watervallen in Zimbabwe bekijken. Met een excursie vanuit de camping in Kasane, want onze camper mag niet de grens met Zimbabwe over.
Vervolgens zakken we een stuk naar het zuiden om in de buurt van Gweta de zoutpannen te bekijken. Hier gaan we een dag de zoutpannen op met quads en een kolonie stokstaartjes bezoeken. Dan door naar Maun, dé uitvalsbasis om de Okavango delta te bezoeken. Excursiemogelijkheden genoeg daar en heel veel dieren te zien. We gaan in elk geval een tocht maken in een mokoro, een soort kano die wordt voortbewogen door een man die hiervoor een lange stok/paal gebruikt.
Vanuit Maun rijden we in een paar dagen terug naar Windhoek, dwars door de Kalahari woestijn.
Slapen doen we voornamelijk in onze camper, maar ook af en toe in een lodge. Alles is al geboekt, dus we hoeven niet meer te zoeken naar campings. Dat vinden we voor deze reis wel een prettig idee en bovendien mag je bepaalde gebieden niet eens in als je geen vooraf geboekte camping of lodge hebt.
Bij de foto's is een kaartje toegevoegd van de route die we gaan rijden. Onderweg zullen we proberen om deze weblog bij te houden, maar ja.....hoe vaak we in de wildernis wifi of de beschikking over een PC met internetverbinding hebben is natuurlijk maar de vraag. We zullen zien!

En even een beetje reclame maken voor het kleine, gespecialiseerde reisbureau dat ons supergoed heeft geholpen met de voorbereidingen: http://www.outinafrica.com/

• 10 Oktober 2011 - 16:49

Jan:

ok leuk dames, wilde dieren daar genoeg.

• 12 Oktober 2011 - 11:19

Erwin/Akke:

Het zal ook niet zo zijn! Haha! Terug naar Afrika! Geniet ervan!
    Vraag van Erwin, is er nog plek in de koffer?! (vast wel) Hihi!

• 17 Juni 2012 - 14:40

Liza En Cas:

Nu wordt het tijd om jullie te volgen, ontzettend veel plezier!!!

• 18 Juni 2012 - 08:40

Ruud En Hetty:

Het grote aftellen is, na een geweldig feest, begonnen!
    Ook voor ons!!!
    Lieve groet, Ruud en Hetty

• 14 Juli 2012 - 17:30

Noortje:

Hoi!!! Het is bijna zover! Wat een mooie reis zal dit worden. Ik kan mij voorstellen dat jullie je enorm erop verheugen. Mooi reiskaartje zit erbij. Heel veel plezier samen. Geniet ervan en veeeel foto's maken!

• 19 Juli 2012 - 21:05

Katja:

Zohee, dat ziet er goed uit! Okavango lijkt me prachtig, zie nu al uit naar jullie verslag van daar. Veel pret dames!

• 23 Juli 2012 - 15:50

Kees, Jeroen En Anky Romeijnders:

Wederom gaan jullie een mooie reis maken. Geniet er van en wij zijn benieuwd naar de reisverhalen en foto's.