Aangekomen in Windhoek! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van elshennie - WaarBenJij.nu Aangekomen in Windhoek! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van elshennie - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Windhoek!

24 Juli 2012 | Namibië, Windhoek

Even een kort bericht vanaf de Iphone. De Ipad pakt gek genoeg de wifi niet namelijk. Maar......we zijn er! In Windhoek, het start- en eindpunt van onze reis door Namibië en Botswana.
We zijn wel redelijk gaar allebei, van de lange reis. En als je met Air Namibia vliegt, dan kan het natuurlijk niet in één keer goed gaan. We zouden wat later vertrekken, maar toen bleek er ergens een stoel stuk. Drie kwart van de passagiers was al ingestapt en kon er weer uit. Gedoe alom en uiteindelijk vertrokken we een kleine twee uur later dan gepland. Brak nachtje in het vliegtuig en toen een mooie landing bij zonsopkomst. Prachtig!
Toen werden we opgehaald en naar het depot van Kea Campers gebracht, waar we na het nodige papierwerk en het zetten van tig handtekeningen ons bakbeest voor de komende weken in ontvangst konden nemen, met slechts 1060 km op de teller! Hennie moest even schakelen, want het was een ander model dan we op internet hadden gezien. Geen keuken binnen, maar buiten en geen zitje met tafel. Maar verder zit alles erop en eraan. Al met al zijn we ongeveer 4 uur bezig geweest met papierwerk, instructies, de laatste reparaties (heel geruststellend.....ahum) en het opbergen van onze spullen uit de koffers.
En toen op naar een supermarkt om boodschappen te doen. Alles verkrijgbaar, geen enkel probleem. We waren wel meteen door onze eerste gepinde Namibische dollars heen.
Nu komen we bij op onze kamer van de B&B die we hier hebben. Lekker koel welkomsdrankje, fijne douche, mooie tuin, behulpzame mensen......wat willen we nog meer. Alleen een koud Windhoekbiertje misschien, maar dat gaan we zo drinken in de stad bij het bekende Joe's beerhouse, een begrip hier. Morgen rijden we zo'n 350 km zuidwaarts, naar de beroemde zandduinen van Sossusvlei.
Tot het volgende verhaal!

• 24 Juli 2012 - 18:49

Wendy:

Hoi Els en Hennie,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen (uiteindelijk :) ).
    En nog wel met een prachtige zonsopgang, wauw!
    Ik kan me voorstellen dat Hennie even moest schakelen bij de verandering van camper, herkenbaar hahaha :) Geeft niets!
    Heel veel plezier en geniet van al dat moois! Proost!
    Groetjes,
    Wendy

• 24 Juli 2012 - 21:55

Ahoi ElsHennie:

Ahoi Els & Hennie
    Zo keuken buiten is even wennen met het eten ( b.v. geen soep als het regent en niet te lekker koken
    anders komt mens en dier op de lucht af ) maar verder veel succes en plezier.
    Tabe
    Rinus

• 24 Juli 2012 - 21:56

Ruud En Hetty:

Hallo meiden,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo'n voorspoedige reis hebben gehad!!!
    Ga nu lekker genieten van alles wat komen gaat. De katten hebben het prima naar de zin (zijn nu nog buiten 22:00 uur). Het is hier nu nog bijna 25 graden, dus ook wij genieten volop. Veel plezier verder en een hele goede en interessante reis gewenst

• 26 Juli 2012 - 12:16

Door Sandra:

Hallo Meiden,

Goed te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Goede reis en vooral genieten! Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag.

X Sandra
    Emmen

• 27 Juli 2012 - 16:17

Hendrik:

Als je tegen het eind van de trip nog heel veel eten over hebt is het wel leuk om in de buurt van een piep klein dorpje te gaan eten, dan heb je binnen de korste keer aleemaal lieve zwartkopjes Om de auto staan die wel een broodje kaas lusten, doet het altijd goed voor de foto, zon lief bosjes mannenkindje met een brooddje gezond in de hand.
    Het is hier nu eindelijk ook zomer alleen gaat het dit weekend weer koud en regen worden, we moeten natuurlijk ookmniet vervend raken met meer dan 4 dagen zon achterelkaar

• 27 Juli 2012 - 16:55

Janet :

Hoi dames,

Goed te horen dat de eerste indruk leuke is , nu op naar de komende verse weken .......en je laten blijven verrassen... Is goed om geen starre ouwe te worden :)

• 28 Juli 2012 - 16:48

Barbara:

Mooi om te lezen dat het allemaal goed lijkt!!!
    Benieuwd naar de rest van de verhalen!!

• 29 Juli 2012 - 10:32

Yvonne:

Hoi Hennie en Els, dat klinkt allemaal leuk en avontuurlijk. Kijk al uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier!!

• 29 Juli 2012 - 19:18

Kristel:

Hoi Hennie en Els,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Even rustig acclimatiseren en dan lekker genieten van deze fantastische trip. Hoop snel weer een update te kunnen lezen.

• 08 Augustus 2012 - 09:28

Hendrik:

Hoi, waar zijn jullie, ikheb al een tijd niks gehoord hier . Alles goed? Liefs vanons hier