Het einde in zicht! - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van elshennie - WaarBenJij.nu Het einde in zicht! - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van elshennie - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht!

Door: webmaster

05 Augustus 2009 | Canada, Chéticamp

Dag allemaal thuis.
Het einde is inderdaad weer in zicht, van onze vakantie natuurlijk. Een fijn vooruitzicht om onze beestjes weer snel te zien, want die missen we best natuurlijk. Ondanks de ongetwijfeld fantastische verzorging door de buren en Ossenaren. Aan de andere kant zijn we nog LANG niet uitgekeken hier. Zoveel moois te zien en te doen, echt fantastisch.
De vorige keer waren we nog in Newfoundland en inmiddels zijn we weer terug in Nova Scotia.
In Newfoundland hebben we nog mooie dagen gehad en erg genoten van het landschap en de dieren. We hebben in Twillingate nog een walvissentocht gedaan, wederom met succes. Eigenlijk kunnen we er geen genoeg van krijgen om die grote dieren van zo dichtbij te bewonderen. Echt heel bijzonder. Ook hebben we een boottochtje naar Puffins gemaakt, papegaaiduikers. Een stuk minder groot, maar wel ontzettend mooi en grappig. We denken dat ze qua evolutie langzaam in pinguins aan het veranderen zijn. Onder waten zijn ze super snel en wendbaar, maar opstijgen en landen met die korte vleugeltjes gaat een stuk minder gracieus.
Onze laatste dag op NFL hebben we een bezoek gebracht aan Cape st. Mary, waar een hele grote kolonie Gannets (Jan van Genten) zit. Het was erg mistig, dus we baalden er enorm van en dachten dat we weinig zouden zien. Nou....dat viel dus reuze mee. Na een wandeling van zo'n 1,5 km kwamen we op een uitzichtpunt. Vanaf dat punt keken we direct op een hele grote rots, die vlak bij het uitzichtpunt lag en daar zagen we werkelijk honderden Gannets. Ook met kleintjes. Sommige vogels zaten maar wat te zitten (soms bovenop hun kleintje....lekker warm zeker), andere vogels vlogen prachtig rond de rots en anderen maakten ruzie of waren elkaar het hof aan het maken. Fantastisch gezicht! Erg indrukwekkend. Echt een hoogtepunt van onze reis. Naast het Chinese Food in Labrador, maar dat vertellen we thuis wel......ander soort hoogtepunt....
Toen met de ferry naar Nova Scotia. Ook spannend, want 2 dagen voor we zouden overgaan, hoorden we er brand was geweest op een van de schepen en dat ze met een soort gewijzigd schema voeren, waarbij geen vertrekken vanuit Argentia werden gedaan. Nou....waar dacht je dat wij wilden vertrekken? Juist. Na wat gebel en geinternet bleek gelukkig dat de eertse ferry die weer zou vertrekken uit Argentia de onze zou zijn. Oef....anders was het een mooie toestand geworden om terug te komen. Onze Dodge past niet in de handbagage van een vliegtuig denken we zo. Maar goed, het kwam helemaal goed en we kwamen aardig volgens schema in Nova Scotia aan.
Vandaag heeft Hennie een topdag. We zijn op bezoek geweest bij de enige distilleerderij van single malt whiskey in Canada. Na een leuke rondleiding en proeverij hebben we een heerlijke lunch gegeten op een terras (erg uniek hier) bij de distilleerderij. Els (niet zo gek op whiskey....jeg....) heeft toch een beetje haar best gedaan door zalm gemarineerd in whiskey te eten. Kijk....dat is nog eens een nuttige besteding van dat vocht! Hennie heeft zich uitgeleefd in de shop (lang leven de creditcard!), dus die verheugd zich al op een zwoele avond in Deventer in de tuin......
Morgen nog een rustig dagje in de buurt. We zitten wederom bij een nationaal park en op loopafstand van de oceaan, dus het is weer prachtig. En dan morgenavond pakken we de koffers weer in. Zaterdagavond vliegen we weer naar Nederland. Gelukkig hebben een taxi vanaf Schiphol (taxibedrijf Oss), dus we zullen blij zijn om die weer te zien (en andersom vast ook).
Nou....dit is het dan wel zo'n beetje. Wij hebben erg genoten van de reacties op onze verhalen. Hopelijk hebben jullie genoten van onze avonturen. Iedereen die de foto's en filmpjes wil komen bewonderen is vanaf volgende week van harte welkom!
Tot zover!

• 07 Augustus 2009 - 06:21

Taxibedrijf Oss:

En of we ons erop verheugen jullie weer te zien!!! Hele goede reis en tot zondag!
    Groetjes

• 07 Augustus 2009 - 07:28

Single Malt:

Hoi hoi,

Daar lust ik ook wel een glaasje van!!!!
    De bruiloft in Bretagne was helemaal top. Super leuk en veel romantiek. De verhalen horen jullie wel weer in Deventer. Goede terugreis!
    Liefs, Marly

• 13 Augustus 2009 - 15:00

Geertje Schutter:

Wat hebben jullie veel gezien!
    Overweldigende natuur.
    Jullie zien er stoer uit in de oranje pakken en "dikke" dodge.
    Geniet nog even lekker na met de verhalen en foto's.
    groetjes Geertje