The Dodge Babes are on the move! - Reisverslag uit Truro, Canada van elshennie - WaarBenJij.nu The Dodge Babes are on the move! - Reisverslag uit Truro, Canada van elshennie - WaarBenJij.nu

The Dodge Babes are on the move!

Door: webmaster

14 Juli 2009 | Canada, Truro

Dag allemaal!
Hier een eerste bericht uit Nova Scotia, Canada. Op dit moment zitten we in een beetje een alternatief internetcafe. Twee grote latees onderweg! En groot is hier echt groot....
De titel slaat op onze auto, die we afgelopen zaterdag hebben opgepikt in Halifax. Geen beloofde Chevrolet trailblazer, maar een minstens even onbenullige Dodge Nitro. Beetje duur rijden wel....1 op 9,5. Maar we hebben al aardig wat gravel bereden en dat gaat prima in zo'n slagschip.
We hebben het tot nu toe prima naar onze zin. Absoluut hoogtepunt was toch wel de zodiac whale watching die we gisteren gedaan hebben in the bay of Fundy. Kapitein Tom wist niet of het zou gaan lukken, want de weesrverwachting was niet best en er was behoorlijk wat mist boven zee. En dat maakt het natuurlijk lastig om walvissen te zien. Gelukkig kun je ze ook goed horen, dus af en toe stopte Tom de zodiac om even te luisteren. Tot de Dodge Babes ineens twee grote dingen zagen drijven in de verte en ja hoor......walvissen! Drie bultruggen die lagen te rusten van hun lange tocht uit de Pacific. Het waren de eerste die dit jaar in de baai waren gesignaleerd. Stel je het volgende voor: een bijna vlakke zee, wat mist, een oranje zodiac met 6 mensen in een niet zo flateus oranje drijfpak, geen geluid en 3 enorme walvissen vlakbij. Daar werden we even heel stil van..... Als jullie nu nog niet jaloers zijn, worden jullie dat wel als je onze foto's bekijkt....;-).
En op dezelfde tocht hebben we ook nog allerlei vogels gezien met Engelse namen die we niet hebben onthouden, behalve de puffin natuurlijk, de papegaaiduiker en de gannet, de Jan van Gent. En seals, een bald eagle, dolfijnen en een prachtige kustlijn die bestaat uit verticale basaltkolommen.
Maar natuurlijk hebben we meer gedaan dan whalewatchen en autorijden. We hebben erg genoten van Halifax. Leuke stad, fijne kroegjes en restaurantjes, mooie historische plekken en de ligging aan zee is ook erg fijn. Na een hele mooie rit langs de zuidkust van Nova Scotia, zijn we het binnenland doorgestoken via Kejimkujik National Park, waar we een mooie wandeling hebben gemaakt. Gelukkig hadden we al Off gekocht....nogal heftig muggenspul. Werkt prima, maar niet helemaal ecologisch verantwoord vrezen we....
Vandaag zijn we op weg naar Parrsboro aan het Minas bassin, een arm van de bay of Fundy. De kustlijn is hier erg spectaculair. Het is nu eb en het land dat droog ligt is mooi donkerrood. Het getij is hier erg beroemd, vanwege het grote verschil in hoogte dat in korte tijd wordt overwonnen. Tegen half 6 vandaag wordt het vloed en dat schijnt hier bij Truro erg bijzonder te zijn. De rivier die in de baai uitkomt botst dan met het omhoog komende zeewater. Dat gaan we dus zeker even bekijken straks!
Morgen gaan we omhoog richting New Brunswick. Eerst bezoeken we een museum over de bay of Fundy dat een tip is uit onze Lonely Planet. Er zijn hier veel fossielen te vinden en dat past natuurlijk helemaal in het straatje van Hennie. Helaas mag je ze niet meenemen, maar jullie kennen Hennie....die heeft het in zulke gevallen niet zo op met de autoriteiten.
Els heeft inmiddels een heuse lobster gegeten. Dat had ze zich voorgenomen voor vertrek en het is gelukt! En het blijft bij 1 lobster. Heerlijk hoor, maar wat een gedoe zeg.... Hennie vindt het wel fijn dat het bij 1 lobster blijft, want die vindt die zielige kreeftenoogjes in al die aquaria hier maar niets. Alsof haar hotdogs van sojabonen gemaakt worden......
Jullie horen het wel, wij hebben het prima! We struikelen hier niet over de internetcafes, dus het is even afwachten wanneer de volgende update is.
Een heel hartelijke groet!

• 15 Juli 2009 - 10:08

Ellen Wichman:

Hallo els en Hennie,

Supper van die walvissen... wat een prachtige ervaring.
    Vorig jaar nog in Zambia en nu Canada. Wat een leven. Geniet er lekker van met elkaar.

Groetjes Thomas en ellen en de kleine. haha

• 15 Juli 2009 - 18:38

Kristel En Jeroen:

He hallo,
    Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben en wat schrijven jullie een leuke stukjes!
    Jeroen is van mening dat jullie afgescheept zijn met de Dodge... De trailblazer is nog een stukkie groter en past beter bij deze babes.
    Have fun!

• 15 Juli 2009 - 19:01

Liesbeth:

Hoi Dames,
    Klinkt allemaal fantastisch. Ik ben echt niet jaloers hoor. Lieve groetjes van mij.

• 16 Juli 2009 - 13:44

Susan Omvlee:

zo te zien en te lezen weer een avontuurlijke vakantie.Wat is school dan heerlijk VER weg.

groetjes Susan

• 16 Juli 2009 - 21:03

Rinus:

Ahoi dames

Zo te zien hebben jullie het geweldig naar je zin.Maar willen jullie de walvissen niet zo laten schrikken met die Oranje Badpakken
    Mooie auto en lekker eten zo hou je het nog wel even vol
    Tabe
    Rinus

• 18 Juli 2009 - 09:45

Hetty:

of ik 'n beetje jaloers ben.....?
    nou...ECHT WEL!!
    Nog veel plezier saampies!

• 18 Juli 2009 - 22:48

Jan En Minie:

Hi Babes,
    Onze verhalen kunnen jullie denk ik wel lezen op je mail, maar zijn niet zo aktief dan die van jullie.
    Internetten doen wij als het kan in een bib die zijn in de grotere plaatsen ook in het weekend open, kost niets lekker rustig en vaak toch wel een 1 uur beschikbaar.
    Wij gaan nu naar de beren, helemaal in het noordwesten, we gaan pampers kopen voor tante Minie, weet ze zelf nog niet.
    Veel plezier en avonturen groetjes van ons.
    Ps wij hebben ook iets gekocht tegen jeuk dat goed helpt, naam komt later wel, wijhebben ook Off.

• 19 Juli 2009 - 08:58

Thea:

Hallo Els en Hennie,

Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Uit alles blijkt dat het
    begin een geweldige start is!
    We wensen jullie een fantastisch vervolg van de reis.

Groetjes, Thea & Jan

• 19 Juli 2009 - 12:54

Jos En Riek:

Spannend hoor die tocht op zee. Pa en ma zijn beslist jalours. goede reis en behouden thuiskomst