Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van elshennie - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van elshennie - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: webmaster

29 Augustus 2010 | Nederland, Deventer

Het leek nog zo ver weg toen we onze reis naar Patagonië gingen boeken. Inmiddels tellen we af naar de datum van vertrek: 3 december.
We beginnen in Buenos Aires, waar vandaan we na 2 dagen doorvliegen naar het schiereiland Valdez, een natuurgebied dat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Als het meezit kunnen we daar zuidkapers bekijken. Vanuit Valdez vliegen we naar El Calafte, waar we vanuit El Chalten en El Calafate het Los Glaciares nationaal park gaan bezoeken. Zoals de naam al doet vermoeden: veel gletsjers. Van hieruit gaan we met de bus de grens met Chili over, richting het bekende nationale park Torres del Paine. Hier slapen we 3 nachten in een soort hostel, midden in het park met geweldige wandelmogelijkheden. Vervolgens gaan we met de bus naar Punta Arenas, waar we na 1 nachtje slapen op een cruise van 5 dagen door de Chileense fjorden stappen. Met een beetje geluk kunnen we een landing maken op Kaap Hoorn. We komen aan in Ushuaia, waar vandaan we na een paar dagen weer terugvliegen naar Buenos Aires en dan weer door haar huis.
Via deze site zullen we iedereen weer op de hoogte houden van onze avonturen en foto's met jullie delen.
Hennie en Els

• 13 November 2010 - 19:43

Anky En Kees:

Dat is een mooi vooruitzicht en de reis zelf lijkt ons geweldig.
    Sterkte deze 3 weken!

• 13 November 2010 - 20:28

Carlijn:

Wouw! Dat klinkt gewelidig. Ik kijk uit naar de fantastische verhalen!
    groeten Carlijn

• 14 November 2010 - 10:36

Sandra Wenneker:

Jullie gaan een prachtige reis tegemoet. Genieten ervan. Pas goed op elkaar en ik zal jullie prachtige verhalen lezen. Heel veel plezier.

• 22 November 2010 - 11:01

Jan:

Hoi dames,
    Nog 2 weken dan is het zover, we spreken jullie nog voor die tijd.

• 23 November 2010 - 20:51

Kristel:

Nou, wederom een mooie reis in het vooruitzicht. Zal jullie reis gaan volgen via dit weblog. Dames, ga lekker genieten van alles!

• 02 December 2010 - 11:02

Akke & Krista:

Hoi Els en Hennie!
    Wat een dag om lekker thuis te zijn! Lekker pakken, aanklunzen en Hennie morgenvroeg nog even naar de tandarts (hahaha)!
    Slaap lekker vanavond, wij wensen jullie een goede veilige vlucht en een wonderschone reis toe! Geniet ervan!
    Liefs vanuit BLZ ;)
    Akke & Krista

• 20 December 2010 - 16:23

Dag Hennie en Els,
    Wauw! Het klonk vooraf als een heel avontuur en die verwachting maakt jullie reis echt waar. Wat een indrukken en fantastische foto's. Hier in Nederland is alles bedolven onder een laag sneeuw, wat er adembenemend uitziet, maar dat haalt het niet bij jullie bestemming. Geniet er nog van! We blijven jullie volgen. Groet, Christa en Richard