Buenos Aires!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elshennie - WaarBenJij.nu Buenos Aires!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elshennie - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!!!

Door: webmaster

05 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Geen sneeuw en kou, maar stralende zon en een temperatuurtje van zo'n 30 graden......we zijn in Buenos Aires! Van het thuisfront ontvangen we berichten van reizigers die op Schiphol vastzitten vanwege de sneeuw en stakende verkeersleiders in Spanje. Gelukkig verliep de reis bij ons voorspoedig.
Toen we gisterenochtend aankwamen in ons hotel, konden we meteen onze kamer in. Heerlijk om te kunnen douchen en een klein tukkie te doen, na ruim 24 uur onderweg te zijn geweest. Er lag een dikke envelop op ons te wachten met vouchers en gegevens voor het Argentijnse deel van de rest van onze reis. Onze lokale agent had deze voor ons achtergelaten in ons hartstikke leuke en centraal gelegen hotel. We zitten in de wijk Recoleta, vlak bij het beroemde kerkhof waar Evita begraven ligt. Nou ja begraven, het kerkhof is een soort kleine stad met allemaal minipaleisjes, waarin hele families worden bijgezet. Hartstikke vol en het ene grafmonument nog protseriger dan het andere. Tante Evita ligt in een heel bescheiden tombe en het was ook even zoeken voor we haar gevonden hadden. Toch is het dan wel bijzonder om voor haar graf te staan. Als het lukt voegen we wel even een foto bij.
Verder hebben we gisteren vooral rondgewandeld en op tijd een terrasje gepakt. Dat moet natuurlijk ook met die enorme hitte hier.....;-). Het valt ons op dat de stad zo groen is. In alle straten staan prachtige bomen en de mensen zetten de balkons vol met planten. Overal hoor je gekwetter van vogeltjes en het stikt ook van de parken. Er hangt hier een plezierige sfeer. En Hennie is helemaal blij, want de Argentijnen zijn gek op zoetigheid en gebak. En daar genieten ze zo'n beetje de hele dag door van. Kan prima 's morgens bij de koffie, als afsluiting van de lunch en ach....als je pas rond 21 uur gaan dineren, gaat een gebakje tegen een uur of 17 er ook best in. En als je op vakantie bent, moet je je natuurlijk wel een beetje aanpassen aan de lokale gebruiken.
Dat hebben we gisterenmiddag ook gedaan door te gaan lunchen in een typisch Argentijns restaurant. Helemaal vol met Argentijnen (altijd een goed teken) en een heerlijk buffet met allerlei hapjes, vleeswaren, kazen, salades en dingen die we niet zo goed thuis konden brengen. En toetjes dus. Heel vriendelijke personeel. Dat denken we althans, want we verstaan er natuurlijk geen klap van en Engels spreken ze lang niet allemaal. Maar het was een heel geslaagde kennismaking met de lokale keuken. Al ontbraken de grote stukken vlees, maar die komen we vast nog tegen!
Vanmorgen zijn we eerst met de metro naar het beroemde Plaza de Mayo gegaan. Echt een rib uit je lijf zo'n metrokaartje.....€0,18. Op het grote plein hebben we eerst de kathedraal bezocht, die er helemaal niet uitziet als een kathedraal. Dat leverde ons een rondje van de zaak rond de kathedraal op. Ik was er namelijk van overtuigd dat de kathedraal achter het gebouw lag wat uiteindelijk dan toch de kathedraal bleek te zijn. Maar goed, hij was prachtig.
Daarna zijn we via de straat Defensa naar de wijk San Telmo gelopen. Op zondag is deze straat een hele lange markt met allerlei snuisterijen. Hartstikke leuk. Na de lunch hebben we een fietstocht gemaakt door het zuiden van de stad. Dat is dus echt een aanrader! Met 8 personen (2 gidsen en de rest toeristen) hebben we ruim 4 uur gefietst. We hebben onder andere de volkswijk La Boca bezocht, beroemd vanwege de voetbalclub. In deze wijk zeggen dat je voor de tegenpartij bent (die uit het rijke deel van de stad komt) is zoiets als zelfmoord plegen. Gelukkig hebben we van onze gidsen wat meer gehoord over de achtergrond van deze wijk, want anders zou je denken dat je in de eerste de beste toeristtrap terecht bent gekomen. Vreselijk gewoon.
Gelukkig fietsten we daarna op onze oranje fietsjes door naar het natuurreservaat. Prachtige natuur en een mooie blik op de skyline van de stad. Vervolgens via de nieuwe wijk Puerto Madero door naar het Plaza de Mayo, waar we de dag ook begonnen waren. Tussendoor vertelden onze gidsen veel over de geschiedenis van de stad en het land. Erg interessant en het helpt ons om bepaalde dingen beter te begrijpen.
Voldaan van de fietstocht zijn we nu terug in het hotel. Morgen gaat om 6 uur in de ochtend onze vlucht naar Trelew, waar als het goed is, onze eerste huurauto op ons wacht. Vanuit Trelew rijden we naar Peninsula Valdez, een natuurreservaat dat op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat. Veel wild te zien en als het echt meezit: walvissen.
Eigenlijk was 1,5 dag veel te kort voor Buenos Aires en het is dat het wat ver weg is voor een stedentripje, want wat een geweldig leuke en fijne stad is dit!

• 06 December 2010 - 08:06

Uit Oss:

Het is alsof we weer terug zijn in Buenos Aires! Geweldig zoals je de stad beschreven hebt, zo hebben wij deze ook ervaren.
    Geniet verder.
    Groetjes van een dwaze moeder en rare vader!

• 06 December 2010 - 11:12

Barbara:

Ben jaloers!!!! Lig ziek op de bank te lezen over Buenos Aires. Het ziet er prachtig uit en het klinkt geweldig!
    Keep on writing!
    Liefs (en een hoestbui), B.

• 06 December 2010 - 14:33

Ellen:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, veel reizigers moesten lang wachten vanwege de sneeuw.
    Fijne voortzetting.

• 06 December 2010 - 15:24

Ine :

Wat een mooi begin van deze reis! En ja, 1 1/2 dag is idd kort, en daar haal je dan ook nog tijd af door zo'n enorm verhaal te typen. Je hebt er echt wat voor over om ons op de hoogte te houden (of is het meer'de ogen uit te steken????)
    Ga lekker door met vakantie vieren en schrijven, hebben wij hier 's avonds tenminste iets te doen, nl meegenieten.

• 06 December 2010 - 17:50

AOCcollega Enschede :

Hallo Els en Hennie,

Jullie zijn er al...! Leuk verhaal, gelukkig ben ik er over een "paar" dagen ook. Heel veel plezier en misschien komen we elkaar nog tegen deze maand op een of andere gletsjer!
    Groet Heidi.

• 07 December 2010 - 09:09

Annelies Alberts:

Hallo Els en Hennie,
    Had je op school niet meer gesproken...Heel fijne vakantie en fijn dat de reis goed is verlopen.Leuk om te kijken wat jullie allemaal beleven.
    Groet Annelies

• 07 December 2010 - 15:32

Mark De Boer:

Wat een foto; wil altijd nog een keer naar het La Bombenera!!

Was het mooi ? Ook naar binnen geweest?

• 07 December 2010 - 20:07

Ellen:

30 graden...hmpf...wil ik dit wel lezen ;-)
    Super om te lezen en de foto's te bekijken! Ga zo door!

• 07 December 2010 - 20:08

Ellen R:

De voorgaande reactie was van deze Ellen haha

• 07 December 2010 - 20:11

Annelieke:

Hoi dames, Dat klink al helemaal goed wat ik zo gelezen heb! Ik ben benieuwd naar al de andere avonturen! Bon voyage!

• 07 December 2010 - 20:11

Annelieke:

• 07 December 2010 - 20:28

Annemiek:

veel plezier daar en geniet er van!
    sorry dat ik niet in de gaten had dat het al 3 dec was geweest..grmpf

tis nog afwachten tot maandag tot we de laatste info hebben maar n.a.v de laatste onderzoeken en ideeën nu gaan jullie over een maand gewoon Nup zien maar dan met 3 pootjes......Eng en naar idee maar de beste optie waar hij het minste last van heeft. Maar het klinkt zo naar he, ff wennen
    knuf van alle beestjes en meisjes hier :-)

• 08 December 2010 - 07:25

Kristel:

Gelukkig is jullie reis voorspoedig verlopen en zijn jullie goed aangekomen. Jullie verslag lezend is het net alsof ik zelf in Buenos Aires ben! Het is maar goed dat jullie 4 uur gefietst hebben zodat Hennie al die zoetigheid er weer af kan trappen!

• 08 December 2010 - 07:25

Kristel: